Selasa, September 12, 2017

KISAH KAD MESRA PETRONAS AKU- BUAT KAD BARU .


CARA UNTUK DAFTAR/MOHON GANTIAN KAD MESRA PETRONAS

CARA UNTUK DAFTAR/MOHON GANTIAN KAD MESRA PETRONAS |

Hai.. Assalammualaikum semua.. Hari ni aku nak share dengan anda tentang CARA UNTUK DAFTAR/MOHON GANTIAN KAD MESRA PETRONAS . Cara keduanya-duanya sama je.. cuma time isi form kat website mesra.com.my  kena pilih untuk REGISTER atau REPLACEMENT CARD .. 

"Aku  punya card dah terbelah dua masa isi minyak hari tu.. tapi macam terasa lain kad  tu.. pelik.. macam mana boleh patah sedangkan kad isteri tak pernah patah.. walau apa-apa kad sekalipun.. aku memang jaga elok-elok.. kalau hilang tu aku takleh nak elakkan.. memang ada.. tapi kalau patah.. hemmm.. macam bukan kad rakan je.. hari tu terasa macam dah tertukar kad dengan kad orang lain.. tapi,, rasa malas nak pi tukar.. nak pulak kelam kabut banyak urusan hari tu.. dalam nak cari masa free untuk tukar kad tu balik, akhirnya kad tu pun patah lah sudah.. sebab memang dah tunggu masa pun nak terbelah dua". Ini cerita orang lain dah.
 
Aku punya KAD MESRA pulak lain cerita.Masa pergi claim di petrol pam dapatlah isi petrol RM61.00.Tp kr masalah teknikal,pekerja di kaunter minta semula kad tu.Aku pun bagilah.Nak dijadikan cerita,aku terlupa pulak nk ambil semula.Esoknya aku pergi semula ke cashier bertanyakan KAD MESRA aku yg no.sirinya sekian.Dia kata tak jumpa.Yg anehnya aku selalu dpt mesej kata tebus point sekian banyaknya! Cashier tu passing problem kat pekerja lelaki.Dia bg satu KAD MESRA baru.

Tp pihak  Petronas,  kata kena login kat website mesra.com.my untuk aktifkan kad baru tu..

Tapi aku  tak pernah login kat mesra.com.my tu.. so, aku takde la id dan password.. camna nak login kan?? haaa.. caranya? aku kena call la PETRONAS MESRALINK di no. 1 300 22 8888 ni untuk mendapatkan Login dan Kata Laluan tadi.

Aku dah call dan semuanya dah dibereskan oleh pegawai khidmat pelanggan Petronas Mesralink. Oh yea.. masa call tadi, kita diminta bagi nombor Kad Mesra baru kita, dan Full Name kita.. mrk akan check dan kalau ok, akaun kita terus diaktifkan, dan diorang akan minta email kita.. so, bagi email yang aktif yang selalu anda guna ok, sebab mrk akan hantar LINK PENGAKTIFAN kat email anda nanti..

pastu just klik aje kat link tu.. tengok step2 bawah dalam gambar ni kalau still tak faham..
Hee.. untung tau pakai Kad Mesra Petronas ni.. jeles tengok ada pengguna yang merasa point tukar kepada isian petrol dalam RM45 lebih. Ada juga yang tebus barangan seperti payung, tisu, beg dan macam-macam lagii..

Opss.. lupa lak.. Sekarang ni memang Petronas dah keluarkan kad baru menggantikan kad lama.. Kad lama menggunakan no kad yang dicetak pada kad dan plastiknya mudah koyak, Namun menariknya kad baru ini ialah nombor kad timbul di kad, jadi.. tiada masalah nombor kad terpadam lagi..
Kalau tak faham cara nak daftar, boleh telefon talian hotline Mesra ni bila-bila. pegawai bertugas pasti melayan anda.. Apapun jom tengok dulu step by step cara teman kat bawah ni ye..  mana tahu anda faham lepas nengok gambo? hehehe..


Ok.. Mula-mula call dulu 1 300 22 8888 (PETRONAS MESRALINK).. Nanti Operator tu akan set kan pendaftaran anda, then selepas tu korang kena buka email anda, 

Check tengok ada tak email dari mesra@petronas.com.my .. dia punya title subject --->Welcome to PETRONAS Mesra Loyalty Programme. Activate Your Web Account. 

haa.. klik kat situ.. akan keluar macam gambar kat atas ni... MASUK kan Card No Card (boleh tengok kat bahagian depan Card Petronas Mesra korang tu.. yang 17 digit timbul tu.. lepas tu klik submit... 

Komen : Copy paste je utk simpanan blog aku.Sbb response mrk  mmg terbaik
...cuma gantinama  "korang" jd anda dan diaorang jd  " mrk-mereka.
Rugi murid belajar di sekolah tp juruhebah radio
 selalu guna perkataan korang./diaorang.

Tiada ulasan: